Kreativitet

En intressant diskussion dök upp idag där det diskuterades huruvida teknik och sociala medier påverkar utifn ett framtidsperspektiv. Jag var i stort sätt ensam om att tycka att tekniken idag bär med sig en massa positiva egenskaper, som större kunskap och allmänbildning, snabbare och enklare kontakt samt snabbare utveckling hos barn. Ett motargument till dagens teknik var stt kreativitet hos befolkningen minskar. Say what!?

Kreativitet finns över allt, det ligger inte endast i penna, papper och lite målarfärg. Samhället utvecklas, och lika så kreativiteten. Att uppdatera min älskade tumblr är för mig en enorm kreativitet. Att under dagen gå och fundera ut ett meningsfullt och intressant ämne till mitt nästa blogginlägg är för mig kreativitet. Att pussla ihop ett snyggt och välskrivet blogginlägg är för mig kreativitet.
Trångsynta bakåtsträvare.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Skinspiration

Nothing tastes as good as skinny feels.

RSS 2.0