Klassisk svensk

Hade inga som helst planer för vad jag skulle hitta på under dagen. Det slutade med att jag landade i soffan framför bra TV-serie och somnade. Jag sov i 4 timmar. Jag måste erkänna att jag är helt otrolig.
 
Kvällen skulle bestå utav en bortbjudning men en meny bestående av "klassisk svensk husmanskost". Mycket tankar har gått till mat idag och jag har kommit fram till att inte äta förens jag är riktigt hungrig. Efter att ha sovit mitt dagen känner jag mig förvisso alltid rätt groggy, nästan bakis, men aldrig hungrig. "Jag kan tyvärr inte komma idag, måste vara hemma och förbereda inför midsommar." Sova kan jag, och ljuga lika så. Men tanken på att jag ska sitta och peta i mig både potatis, brunsås och lingonsylt var alldeles för skrämmande.
 
Svaret jag fick var förresten ett "vad bra". Vad bra? Jag vet att min mästerkock kan vara bästis med ironi väldigt ofta, och jag vet att jag ofta innerst inne tar åt mig mer än jag vill och bör. Men vad bra!?
 
Jag får snart utbrott på mig själv. Varför kan inte jag också bara vara en klassisk svensk?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Skinspiration

Nothing tastes as good as skinny feels.

RSS 2.0