Den veckan i månaden

Det är väl som de säger. Lusten att kasta sig över mat är enormt, inte minst choklad. Morgonens cravings har varit kokosbollar. I köket vet jag att det finns både smör, kakao, socker, flingor och hasselnötter och jag skulle på 2 minuter kunna röra ihop my special chokladboll så att säga.
 
Men nej. Istället tvingade jag mig själv att göra iordning en äggviteomelett, med tomat. Mina matvanor är ju knappast varierade så att säga, och jag har väl klargjort att jag är ganska duktig på att skapa konstiga och rent ut sagt äckliga matkombinationer. Eftersom att laxen hemma var slut så fick det helt enkelt bli makrill till istället. Inga kommentarer. Och så avslutade jag måltiden med att trycka i mig typ 30 g fetaost, 2 tsk kesella citrus och ett äpple. Det tar liksom aldrig stopp. Får trösta mig med att det hur som helst var betydligt bättre än smör, socker, flingor och nötter. Jag funderade på att ta mig ut på en promenad redan nu, men blåsten gör att jag har en ursäkt. Måste jag poängtera att jag känner mig svag och värdelös idag?
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Skinspiration

Nothing tastes as good as skinny feels.

RSS 2.0