Smal vs svull

Fyra äpplen och 3 bananer, eller nej det blev visst 4 bananer. Jag stannar upp framför jordgubbarna. 61 kr/kg, ca 30 kr/ask. Jag går vidare. Jag plockar en burk minikeso i mejerirummet och lägger i kundvagnen. Börjar gå mot kassorna men vänder om och ställer mig för att välja ut en burk turkisk yoghurt. Jag tar en lättyoghurt och lägger i korgen. Jag står stilla ett par sekunder innan jag böjer mig ner och tar upp keson som jag ställer tillbaka i kylen. Jag möter upp mamma vid kassan och sneglar ner i hennes korg. Ett paket mjölk, ett paket bregott extrasaltat, ett paket gräddfil, en påse dipp, en påse lättsaltade chips och en big size riesen. Det är klart, det är ju jag som betalar. Jag frågar henne om hon verkligen måste ha den där riesenpåsen. Nej, det måste hon inte, så hon går och lägger tillbaka den. Jag pustar ut. Jag börjar lägga varorna på rullbandet när hon sträcker sig fram och tar bort yoghurten. Varför köpte jag lättyoghurt? Jag suckar. Hon går och byter den, kommer tillbaka med originalet. Ångest, ilska.
 
2 jordgubbar
2 bananer
1,5 äpple
1 dl hallon
1 msk äppelmos
2 dl naturell yoghurt
7 oliver
50 g lax
2 köttfärsbiffar (150 g)
2 msk turkisk yoghurt
1 msk potatismos
2 h 50 min promenad
1025 kcal in, 700 ut
+325 kcal
 
Jag hade egentligen inte tänkt äta de där köttfärsbiffarna med det där potatismoset, men jag kom in efter att ha övningskört i drygt en timme och lukten överväldigade mig. I vanliga fall är jag inte ett dugg intresserad av köttfärsbiffar, jag tycker nästan att det är rent utav äckligt. Men inte idag. Vips så hade jag dragit på mig 400 extra kalorier sådär klockan 20.00. Lyckat.
 
Jag känner inte för att göra några löften eller någon planering inför morgondagen. Sista dagen tillsammans med familjen den här veckan, sedan får jag äta (eller snarare inte äta) vad jag vill hela torsdag-söndag när jag är själv hemma. Lycka.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Skinspiration

Nothing tastes as good as skinny feels.

RSS 2.0