Små söta

Jag loggar in på bloggen och i smultronstället visas en brownie med chokladglass, toppat med grädde, hackade nötter och marshmallows. Jag hade helt enkelt inte fått nog av sötissukt idag efter allt mitt bakande. Jag har nämligen spenderat eftermiddagen, eller till viss del eftermiddagen, åt att baka muffins. Muffins med smak av choklad, citron, blåbär och crunchy flingor. Ett riktigt pyssel, men det är just det som är det bästa med bakningen - kreativitet!
 
Jag styrde ihop lite fredagsplaner och drog med mig både muffins, kanelbullar, flädersaft och ett gäng goa vänner till stranden. Medan sällskapet frossade i små söta bakverk så tuggade jag nöjt i mig en banan och en skål yoghurt och blåbär. Min fasa dök upp när jag kom hem och insåg att jag i stor sätt inte har någonting att äta imorgon bortsätt från 1/2 liter bär och 2 äpplen. Toppen.
 
Ikväll väntar grill och poolhäng, det börjar bli tight om tid och måste därför skynda mig ut på eftermiddagsprommis nu.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Skinspiration

Nothing tastes as good as skinny feels.

RSS 2.0