Precis som när jag var liten

2 timmars strandhäng fick denna dag bjuda på, för mig och ett par småbarnsfamiljer. Mycket till motionssim blev det dock inte, spenderade 30 min i vattnet totalt, typ. Blir så extremt nojjig då min kaloriapp säger att 60 minuters bröstsim bränner 650 kcal, men när jag googlade så fick jag fram att det brände ca 200 kcal/timme. Att inte ens ha ungefärliga siffror är det värsta som finns. Jag bestämde mig för att det är bäst att ligga lågt, som vanligt, och valde att gå efter 200 kcal i timmen.
 
Jag hade packat med mig den andra linsburgaren som jag lagade igår och åt den tillsammans med ett sportknäcke och lite minikeso medans barnen satt på stranden och bakade kakor - jordgubbstårta och kladdkaka. "Nu måste vi hämta 1 dl vatten, hälla ner det i kastrullen och låta det koka. Vi ska baka kladdkaka och då måste vi ha varmt vatten." Haha, det gulligaste jag har hört på länge.
 
Redan under promenaden hem så satte sötsuget igång och väl hemma började jag drabbas av panik för att jag inte visste vad jag skulle stoppa i mig för att rädda situationen. Knäcke? Nej. Banan? Nej. Citronkesella? Nej. Det slutade med att jag gjorde iordning en tacotallrik med mycket isbergssallad, några msk tomat- och löksallad, lite köttfärs (25-30 g, typ) och en tsk creme fraiche. Det sistnämnda ligger nu dock kvar orört på tallriken. 330 kcal/100 g var lite för mycket med tanke på att det var dagen andra lunch. Jag har alltså tryckt i mig 635 kcal, ligger på 283 förbrukade kcal och klockan är bara 13.30. Lyckat.
 
Blir till att hålla igen rejält resten av dagen. Måste, måste, måste.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Skinspiration

Nothing tastes as good as skinny feels.

RSS 2.0