Padda

Ananas, mango, banan, päron och jordgubbar 365 kcal
Blåbär och hallon med en skvätt yoghurt 60 kcal
Ärtsoppa toppad med fläsk och äpple 375 kcal
Fläskfilé med champinjoner i gräddsås 210 kcal
 
Börjar dagen med en frukttallrik. Stoppar i mig en skål med bär och yoghurt till lunch. Äter en portion ärtsoppa, och så en till. Det är grädde i soppan och jag äter alldeles för mycket fläsk. Ångest. Vill ut och gå men regnet öser ner. Jag somnar när jag ligger och fördriver tiden med att läsa bloggar, sover en timme. Jag går upp och märker att pappa har lagat fläskfilé med champinjoner, champinjonerna som legat och suktat i kylen i flera dagar. Yrvaken tar jag en gaffel och börjat äta direkt ur stekpannan, inser vad jag håller på med och ångesten kommer först krypande, sedan stormande när jag inser att det fortfarande regnar ute.
 
På med duschen - kräks, kärks, kräks. Men det går för segt och halsen ömmar när jag ser söndertuggat kött åka ner i avloppet. Jag spyr inte. Aldrig. Det är inte min grej, inte mitt sätt att kompa på. Ängsligt går jag runt, runt inomhus, Sätter mig ner, reser mig upp. Går runt, runt lite till. Till slut drar jag på mig träningskläder och regnkläder. Klockan är strax innan 21 och utomhus är det bara jag, mörkret, regnet och paddorna. För en gångs skull känner jag lite att jag passar in - en stor, fet padda är vad jag är.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Skinspiration

Nothing tastes as good as skinny feels.

RSS 2.0