När en störd ska köpa mat

Matinköp för flera dagar framåt måste vara bland det svåraste som finns, i alla fall när man ska köpa mat till fler personer än bara sig själv. Jag och lillebror blir ju hemma själva över helgen, så att bunkra upp med mat är viktigt. Lillebror hade gjort en egen inköpslista, så det underlättade lite. Mamma tog en korg och fyllde med lillebrors önskemål medans jag tog en korg som jag fyllde med mina. Resultatet fick mig att fnissa lite.
 
1 påse salladsmix
2 paprikor
2 paket cocktailtomater
1 burk champinjoner
1 paket krossade tomater
1 ananas
1 mango
1 sprite zero
500 g fläskfilé
1 kg köttfärs
4 kycklingfiléer
450 g köttbullar
1 burk soltorkade tomater
1 burk pesto
1 paket fusilli
1 paket fusilli tricolore
1 paket grädde
1 påse mjöl
1 paket mjölk
1 stor baugette
1 paket frökusar
1 påse chips
2 panpizzor
2 chokladkakor
1 trocadero
 
Svårt att gissa vem som ska äta vad? Självklart har vi lite annat hemma att kunna tjocka i oss i helgen, så detta måste väl räcka för 4 dagar? Eller?
 
I bilen hem kom den där efterlängtade och alltid lika uppskattade diskussionen. Jag måste äta mer mat, måste få i mig mer energi. Jag hade tydligen varit alldeles för trött och borta idag, enligt mamma. Jag orkade inte ens säga emot, det är ingen idé. Bara att nicka och le så är det över fort. Jag lyckades ändå dra med mig mamma till en annan butik, så på köksbänken står nu även 1 flaska jordgubbsvin, 1 flaska hallonvin, 8 breezer samt 1/2 bag in box med vitt. Snart är det helg!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Skinspiration

Nothing tastes as good as skinny feels.

RSS 2.0