Kompensation

Har precis kommit hem efter kvällsprom på 11 km. Jag har gått och funderat, räknat och klurat. För att kompensera denna helg så att jag hamnar under 500 kcal/per dag som jag har som gräns så måste jag nolla i 7 dagar, eller 200 kcal i 11 dagar, eller 300 kcal i 16 dagar. Känns skönt att jag har gjort en rivstart med dagens -1200. Det innebär att jag har 2300 kcal kvar att kompa och där med endast behöver nolla i 5 dagar.
 
Åh, vad jag älskar siffror! Jag vet att viktminskning inte alltid är såhär enkelt. Det bygger inte endast på exakta värden. Denna kompensation kanske inte hjälper så mycket, kanske inte alls, men det lindrar ångesten lite. Att se allting svart på vitt. Att veta säkert att det jag stoppat i mig snart är borta för alltid, på riktigt.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Skinspiration

Nothing tastes as good as skinny feels.

RSS 2.0