Jag gör det igen

Hatar dagar då hela kroppen är utom kontroll, utom behärskning. Hela min kropp skriker efter mat och det spela ingen roll hur mycket jag äter då den aldrig blir nöjd. Sen förra inlägget har jag tryckt i mig 10 oliver, 1 päron, 1 äpple och 2 tsk äppelmos. Äter direkt ur kylskåpet, direkt ur burkarna. Jag är verkligen äcklig och konstig.
 
Förutom att jag har konstiga matvanor så är jag även konstig till när det kommer till självdiciplin och självdistans. Men bara när det gäller vissa saker, bara sociala saker. Jag lovade mig själv att torsdag och fredag skulle bli två fastande dagar i min ensamhet. Det där med fasta bröt jag redan klockan 11.30 på förmiddagen, och nu har jag även brytit den andra planen. Ensamheten. Jag fick en inbjudan till en fest av en gammal kompis. Jag tackade ja. Jag tackade ja. Fest innebär godis, snacks, sötsaker. Kalorier. Ikväll ska jag behärska mig. Ikväll ska ingenting mer än FunLight-saft och alkohol få passera läpparna.
 
Åh, vafan sa jag ja för!? Nu måste jag ut och springa. Röra på fläsket. Bränna kalorier.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Skinspiration

Nothing tastes as good as skinny feels.

RSS 2.0