It's all just a mess

Det har hänt så mycket och jag har  så mycket tankar som snurrar att bara tanken på att skriva ned allt får mig att bli trött. Kortfattat så har helgen varit bättre än bra, inte vad gäller maten, men för övrigt. Jag hann träna både lördag och söndag morgon och har dessutom varit ute nu ikväll också. Så gott det gick. Bara magen vägde säkert 10 kg efter all skit jag tryckt i mig idag. Kan helt ärligt inte minnas senaste gången jag åt såhär mycket, och så mycket skräp. Vi pratar smörgåsar, våfflor, mockarutor, jordgubbstårta, saffranskorpor, jordgubbar med grädde och citronkesella och på det en middag bestående av kyckling med ris och ädelostsås.
 
Jag avslutade joggingturen med en kort promenad med hunden, i skogens mörker. Som liten var jag så otroligt rädd för mörkret, idag är det mer en trygghet. Jag älskar mörka kvällar, det känns hemma. Fast å andra sidan, vem känner sig rädd när man har en gigantisk rottweiler på 70 kg som sällskap? 70 kg! Tänk att jag själv nästan vägt så mycket en gång i tiden. Herregud.
 
Farmor beklagar sig lite för mycket att jag blivit så smal. Frågar om min viktnedgång är avsiktlig. Förstår inte hur folk kan se sådan skillnad. Själv drar jag mig själv i håret över att det inte sker någon förändring, vill gråta varje gång jag ser mig själv i spegeln. Att se den groteska figuren insmetad i fett. Efter denna helg känns det som om jag deltagit i en fet vals - två steg fram och ett tillbaks, ni vet.
 
Har inte ens sammanfattat denna dag i kaloriappen. Vill bara glömma den, skylla bort dagen på att det är lillebrors födelsedag. Men inte ens det är en tillräckligt bra ursäkt. Jag är för vidrig helt enkelt.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Skinspiration

Nothing tastes as good as skinny feels.

RSS 2.0