Gris

Du ser hur såsen rörs ihop - 2 dl riesling, 1/2 dl champagnevinäger och 600 g smör.
 
Du ser hur fisken steks i ett bad av 25 g smör och 1/2 dl olja.
 
Du ser hur grönsakerna marineras i 1/2 dl olja, hur fettet rinner om dem när de läggs upp på tallriken.
 
Du ser hur potatisen med jämna mellanrum rörs om i sin skål för att täckas av den dillblandade oljan.
 
Med ett ansträngt leende tar du tugga efter tugga tills tallriken är tom.
 
Efteråt kastar du dig med klumpen i magen och gråten i halsen över muffinsen och lösgodiset.
 
Nu ska jag gråta mig till sömns och sedan fasta tills mina ben inte längre klarar av att bära mig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Skinspiration

Nothing tastes as good as skinny feels.

RSS 2.0