Ensam, tjock och misslyckad

Jag vill till Stureplan. De andra vill till fridhemsplan. Kvällen slutar för min del i min ensamhet på donken i väntan på att få komma hem. Folk frossar i hamburgare, nuggets, pommes, läsk och feta såser. Jag sitter med mitt glas vatten och en påse minimorötter. Sitter och tänker på allt kött, all potatis, all bea, all frukt, all choklad som blev över efter middagen hemma. Tänker att jag vill vräka i mig när jag kommer hem, men ändå inte. Klänningen sitter alldeles för tight kring midjan efter all dricka. Jag känner mig tjock. Jag är tjock. Imorgon ska jag fasta, igen.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Skinspiration

Nothing tastes as good as skinny feels.

RSS 2.0