Bortförklaringar när bevisen pekar åt fel håll

Kvällen bjöd på mycket mat, mycket alkohol, mycket tjejsnack, mycket drickspel och en del naket - det sistnämnda som ett resultat av det näst sistnämnda. Tre tjejer som dansade nakna till undressed, en lyckad kväll med andra ord ;) Jag blev dessutom kvällens sexiga och kompisen, som för övrigt är mycket smalare än mig, predikade om hur snygg jag är. I sådana lägen kan man verkligen inte låta bli att inbilla sig den där tonen av ironi.
 
J, ett gammalt kläng, skrev vid 3-tiden på facebook. Han skrev hej, jag svarade inte. Jag vill inte ha något med honom att göra, och svarar jag så blir jag aldrig av med honom. Det är jobbigt.
 
Är inte ett dugg sugen på mat och tanken var att jag skulle fasta nu lördag och söndag. Mina flickor vill dock åka till pizzerian för lite bakiskäk. Jag kan ju inte sitta här och glo hela sommaren, jag kan ju åtminstone låtsas att jag inte är en ensam enstöring med en inkompetens att vara social i matrelaterade situationer. En sallad får väl gå.
 
Jag har för övrigt ingen aning om hur jag ska förklara berget med kvarbliven mat när päronen kommer hem. Det är alldeles för mycket mat kvar, inte ens frukten är uppäten. Bara för att dottern är knäpp. Jag har ett problem, alltså.
 
En dag så, en vacker dag
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Skinspiration

Nothing tastes as good as skinny feels.

RSS 2.0