Baka liten kaka

Igår bakade jag kanelbullar med mormor. Idag bakar jag kladdkaka med lillebror. Eller rättare sagt fransk chokladtårta enligt Annas kokbok. Det har tagit typ 2 timmar, jag har använt upp minst 3 bunkar, 5 skålar och 10 skedar och som topping på allt har jag choklad på kläder, armar och i håret. Känner mig lite småäcklig, men inte på grund av att jag har slickat skålar, för det har jag inte, utan snarare för att jag känner mig i behov av en dusch. 
 
"Smaka! Smaka nu då! Hur smakar det? Smaka igen!" När jag själv inte har stake nog till att smaka på ens kreation så får jag helt enkelt göda lillebror. Nu står kakan i frysen i väntan på att glasyren ska stelna, grädden är vispad och snart ska jag tvinga lillebror att betygsätta det färdiga resultatet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Skinspiration

Nothing tastes as good as skinny feels.

RSS 2.0