Att inte längre vara barn

Fastan bröts efter 44 timmar med 100 g tortellini, 2 skivor skinska, 1/2 msk ovispad grädde och mängder med grönt. 245 kcal in och 945 ut, det inneväralltså att dagens resultat landade på -700. Jag hade egentligen tänkt ta en PW nu på kvällen, men så blev det inte. Där emot så har jag flänkt runt 3 timmar på stan så det är väl sak samma. För allmänhetens intresse så har jag inte räknat in någon shopping i kaloritabellen, det räknas liksom inte riktigt som motion.
 
Dagens stolthet ligger väl i att jag lyckats motstå och undkomma allt vad sött heter. Det är lite läskigt nu när farmor är här, gamla kloka damen. Hon ser liksom allt som ingen annan ser. Hon vakar som en hök, det är omöjligt att inte känna sig iakttagen. Men hon sa inte ett knyst om min thekopp vid fikat.
 
Nu ska jag försöka komma i säng tidigt för en gång skull. Väckarklockan är inte ställd för imorgon bitti väntar den klassiska frukosten på sängen som alltid serveras när en familjemedlem fyller år. Om jag får gissa som kommer frukosten bestå av ett stekt ägg och en skål yoghurt med frukt och bär. Möjligtvis en skiva mörkt bröd med sallad och en skinkbit. Mamma vet vad jag tycker om. Det är faktiskt lite skrämmande, att jag i just detta ögonblick faktiskt spenderar mina allra sista timmar som barn, någonsin. Imorgon när jag vaknar är jag vuxen. Herregud.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Skinspiration

Nothing tastes as good as skinny feels.

RSS 2.0