Att göra bort sig

Det är något som jag gjorde igår kväll. Jag hade sparkat mig ut på 7 km prommis samt en 7 km jogging. Matintaget hade bestått utav en skål med yoghurt och hackat äpple samt en burk tonfisk blandad med yoghurt som serverades med sallad. När mamma strax efter 9 kommer hem efter jobbet ska vi göra kycklingsallad.
 
En utav de positiva sakerna med att fortfarande bo hemma är att du kan parta loss i köket utan att själv behöva äta maten. Att laga mat är lite mitt sätt att vara kreativ. Jag stekte kyckling, halloumi och hemma gjorda krutonger som jag blandade med sallad, tomat och gurka. Tanken var att vi skulle ha dressing och parmesanost på också, men så blev det konstigt nog inte.
 
Jag skulle bara smaka en liten bit, men vips så har jag ätit en hel portion. Halloumi och krutonger. Ost och bröd! Det måste vara så långt ifrån safe food man kan komma. Jag skäms.
 
Jobb idag 14-23 vilket innebär en massa spring och kalorier brända. Jag vet att det inte är så bra att göra det allt för ofta, men ska se om förutsättningarna blir att jag kan fasta. Får känna efter lite hur det känns ikväll på jobbet. Men nu - prommis.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Skinspiration

Nothing tastes as good as skinny feels.

RSS 2.0