Äta non-stop

Min första dag på flera år då jag kan somna utan att behöva ställa väckarklockan. Jag vaknade 08.23, gick på toaletten, satte på TV och kröp tillbaka ner i sängen framför ett gammalt avsnitt av Pretty Little Liars som jag tidigare sett. Vid 09.10 bestämde jag mig för att gå upp och ta en morgonprom. Tanken var att jag skulle lla mig utan mat till ikväll, men när jag kom ner för trappen kände jag att jag allt var lite hungrig. Gjorde iordning en liten skål med yoghurt, äpple, banan och hallon.
 
Jag gick upp till stallet, tänkte att det var bäst att städa undan efter mig lite. Jag tyckte aldrig att det var kul att packa, det var så mycket saker jag behövde släpa med mig till tävlingsbanan även fast både jag och häst skulle komma hem efter bara några timmar. Idag var det extra tråkigt, att packa saker som blivit kvar efter en häst som kanske aldrig kommer att komma tillbaka.
 
Kom hem och åt direkt ett par nävar flingor ur skafferiet. Gick för att spela lite spel på datorn, (Ja, jag är som en 10-åring i min ensamhet.) Papa's glasskiosk för att vara exakt, men spelet ville inte samarbeta som det brukar. Jag gav upp och gick ut i köket för att rota genom kylen. Hällde upp en skål svampsoppa och värmde i micron. Åt. Gick till spisen och åt 2 köttfärsbiffar direkt ur kastrullen som även var fylld med gräddsås. Gick tillbaks till kylen och tog en banan. Seriöst, vad är det för fel på mig? Klockan är 3 på eftermiddagen och jag har tryckt i mig 715 äckliga kalorier. Magen har fekke med musik på högsta volym, typ. Kurrar och mullrar. Tanken på att köra en drygt 50 timmars fasta tills fredag kväll när goa vänner kommer för lite mat och alkohol är otroligt lockande just nu.
 
Ikväll blir det springa. Det är på tiden, var ett tag sedan sist. Men först ska jag sova bort ett par timmar, är ändå för varmt för att göra något just nu. Eller snarare, jag känner inte för att dra på mig bikini och följa med mammsen till stranden. Absolut inte.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Skinspiration

Nothing tastes as good as skinny feels.

RSS 2.0