Annorlunda beordran

Svenskt/iranskt bröllop med 150 gäster stod på jobbets besökslista idag. 150 gäster som hela dagen gick och smaskade på lösgodis, frukt och ljuvliga bakelser. De åt en trerätters med buffé bestående av mestadels lamm, kyckling, linsgryta, viltris med olika smaksättningar och myntasås. Avslutet på hela kalaset blev såklart bröllopstårtan.
 
Själv fastade jag i ganska precis 23 timmar innan chefen till slut beordrade mig att äta middag då jag gått hela dagen utan att stoppa i mig något. Personalen, inklusive mig, rensade det som återstod av buffén och på det tröck jag även i mig ett äpple. Snacka om att magen blev mätt och belåten. Det som inte fick åka med var godis och bakverk.
 
När jag kom hem väntade riesen och även jordgubbar med smält choklad och grädde hemma i köket. Jag tog tre naturella jordgubbar och hoppade sedan in i duschen. Enligt kaloriappen slutade dagens på ca -800 kcal, men ångesten över min kraschade planering att fasta hänger i luften. Lyckligtvis nog blir morgondagen förmodligen också en dag med mer spring och mindre mat. Om energin står på min sida imorgon kväll blir det förmodligen även en jogg. Men först; sova.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Skinspiration

Nothing tastes as good as skinny feels.

RSS 2.0