Vi stålsätter oss för det vi vet ändå kommer att komma

Jag vaknade utav att min chef sms:ade om jobb på lördag morgon/förmiddag, jobb på den plats som erbjuder den godaste frukosten jag någonsin kommit i kontakt med. Personalen blir ju erbjuden brunch mellan frukost och lunch, ett obegränsat plock bland resterna på frukostbuffén. Jag tackade självklart ja till passet och tänkte att på lördag, då ska jag fan i mig svulla.
 
Jag gick ner till köket där resten av huset satt och åt frukost. På TV:n visades nyheterna och lagom till att de lyckades fånga min uppmärksamhet så visades ett inslag om hjärt- och kärlsjukdomarnas ökande och befolkningens höjda kolesterolvärden. Flera läkare och forskare har kopplat detta till det ökade intresset för LCHF-dieten där folk ersätter kolhydrater med fett. I TV-rutan visas bacon som tillagas i en sjö av smör. Inte för att min kosthållning är särskilt fettrik, eller att jag över huvud taget bryr mig om högt kolesterol eller några sjukdomar, men i samma sekund som jag såg de där bilderna rulla förbi på TV:n så fick jag en otrolig lust att fasta.
 
Med tanke på hur mitt graciösa intag kommer att se ut på lördag med brunchbuffé och förhoppningsvis en del alkohol fram mot kvällen så känns det rätt bra att ta det lite lugnt såhär dagarna innan. Vill inte bryta fastan med buffé men tom mage idag och ett eftermiddagsmål imorgon lär göra susen. Längsta fastan hittills ligger på 46 timmar, tror ni jag klarar 50?
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Skinspiration

Nothing tastes as good as skinny feels.

RSS 2.0