Vi är precis likadana, du och jag

Idag ska jag träffa ex-bästis, min fina ex-bästis med precis samma inställning till mat som jag. Det sjuka är att jag vet vad som försiggår i hennes huvud, medans hon inte är medveten om vad som försiggår i mitt. Skillnaden mellan oss är att hon har BMI 16 medans jag får släpa runt på BMI 19. Jag vet att ätstörningen inte sitter i vikten, men hur förklarar flodhästen för vandrande pinnen att flodis har problem med maten?
 
Vi har ironiskt nog bestämt träff för lite restaurangmiddag. Har ingen aptit idag, för en gångs skull, och har hittills bara fått ner en skål med vinbär och en smoothie. Kanske är bäst så, eftersom att en drink eller två lär slinka med ikväll.
 
Träffade även ex-bästis mamma i mataffären här om dagen. Vi gick om varandra utanför frukt och grönt, men det var inte förens vid kassorna som någon plöstsligt ropade mitt namn. Jag överrösades av kramar medans hon förskräckt kastade ur sig ett "men gud så smal du har blivit". Varför kan alla se det utom jag? Jag, den personen i hela världen som skulle vilja se det mest av alla.
 


Kommentarer
Daniella 🌙

Varför är det en ex-bästis?

2013-08-13 @ 18:47:59
URL: http://vapenbroder.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Skinspiration

Nothing tastes as good as skinny feels.

RSS 2.0