Nya vanor innebär nya dieter

Mellanlandningen i New York var min mammas största fasa. Att passera alla säkerhetskontroller, åka tåg mellan terminalerna och hitta till rätt gate utan att bli kidnappad, rånad eller fast i tullen för innehav av olagliga produkter.
 
Jag var ju incheckad hela vägen till slutdestinationen så det var ju bara att leta upp gaten som stod på biljetten på en gång. På vägen hittade jag eluttag, adapter och två påsar godis. När jag smaskade i mig godiset och samtidigt smsade med mamma reflekterade  jag över hur folktomt det var. Det kan ju vara bra att kolla upp flight-ändringar, för att springa genom hela Newark flygplats för att hinna till rätt gate är inget man vill göra, tro mig.
 
Utbytesstudentens första-kvällen-dilemma är att hon antingen har jag gått upp något groteskt i vikt, eller så är det en riktig tjockisspegel hon fått i sitt nya badrum. Tur är det att sydstaterna bjuder på 38-42 grader varmt, aptiten klarar sig förhoppningsvis mycket bra på enbart cola noll, och lite kaffe på det såklart. Här ska vi allt trivas ska ni se.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Skinspiration

Nothing tastes as good as skinny feels.

RSS 2.0