Ska det göras, så ska det göras ordentligt

Självklart åt jag den där pastan igår, men ersatte carbonarasåsen med en tomat- och lökröra. Efter att jag ätit, tagit tugga efter tugga inför mina, bokstavligt talat, gloende föräldrar så gick jag ut i köket och åt ärterna som fanns kvar i konservbruken på diskbänken. Vad gjorde det, allt var ju ändå redan förstört.
 
Gårdagens blev alltså 325 kcal in och 540 kcal ut efter 29 timmars fasta. -214 kalorier är ju inte så pjåkigt, men lite sur blir man ju när man måste bryta fastan.
 
Nu har jag varit ute på en jogg/PW, en klen en. 6,8 km blev det allt som allt och ca halva bestod av jogg. Bättre kan jag, men orken var inte på topp idag. Trots pasta igår. Surt.
 
Jag lovade mamma att jag skulle äta när jag kom in efter morgonturen. Sagt och gjort. Äggröra på 2 ägg och 1 dl mjölk - smoothie på 6 jordgubbar, 2 skivor honungsmelon, 1 dl honungsyoghurt och 2 msk turkisk yoghurt - 1 skål med 2 skivor honungsmelon och 4 jordgubbar - 2 tunna skivor morotsbröd med philadelphiaost och paprika. 710 kcal bara sådär, hej och hå. Känns ändå rätt bra, eller helt ok, med tanke på att det var både frukost och lunch i ett. Jag har ju inte direkt några planer på att äta något mer de närmsta timmarna.
 
Nu ska vi ner till stranden och bada. Ha det fint i det soliga vädret!
 
Tappa inte kontrollen, inte helt


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Skinspiration

Nothing tastes as good as skinny feels.

RSS 2.0